torsdag 29 juli 2010

Angie

WU: Dutch lowy warmup

Teknik: powerclean, fokus på lätt dip vid fångandes av stången. alltså låta bli muted hip

WoD:
"Angie"

For time:
100 Pull-ups
100 Push-ups
100 Sit-ups Oankrade
100 Squats

Tid: 15:29 PR

PR med nästan 1 och en halv minut :)
Vet inte riktigt hur många extra repetioner det blev pga. för dålig range of motion, Men ungefär 3 pullups, 4 pushups, oändligt med situps (11-15st+ några eftersom jag glömde räkna ett set), 6 squats....
Range of motion på situpsen var nudda marken ovanför huvudet vid nedre läge och nudda fötterna vid övre... det där blev tydligen svårt typ efter 60.

Ska man se positivt på det hela så var det garanterat rätt rörelse :) samt att om jag lär mig räkna till nästa gång så kanske det går under 15min.

3 kommentarer:

  1. Att du skulle behöva gå om klass ett visste jag inte :P. Gillar dig i alla fall älskling. Puss puss

    SvaraRadera
  2. Känndes mest som en snigel på slutet ;)

    Jodå, gå om ettan hade nog varit behövligt... att köra ettans matematik mitt i en wod hade nog stressat till det för en ;)

    SvaraRadera