lördag 3 juli 2010

100 F***ing Burpees!!! + PM wod

AM
Wendler
Backsquat
5-3-1+
91,5-103-115.5kg(6reps)

Bench
5-3-1+
62-71-80kg(7reps)

supersettande av
10 backsquat@62.5kg
10 burpees

Stannade max rep seten när jag började tappa formen.


Dag 100 på burpee challenge avklarad!!!

5050 burpees gjorda.

Om kroppen känner sig återhämtad om ett par timmar så blir det dagens pass från Crossfit.com



PM

Känndes rätt ok när jag bockat av dagen arbetsuppgifter så det blev till att ta sig till gymmet för en kort uppvärmning och sedan:

Complete as many rounds in 15 minutes as you can of:
50 pound dumbbell Push jerk, 5 reps, blev 21.3kg
7 Box jumps, 30 inch box ca 80cm box

Rounds: 15+3

Rätt ovan med så höga boxhopp, och runt varv 9 så började jag bli rätt trött i axlarna.

4 kommentarer:

  1. Du kör tokigt mycket nu!

    SvaraRadera
  2. Har blivit rätt mycket på sistone men funkar rätt än så länge.
    Snart dags för lite avlastning i ett par dagar, har leave snart så då blir det kanske inte riktigt den här volymen ;)

    Försöker ta vilodagar när det känns som jag borde vila funkar just nu ;)

    SvaraRadera
  3. Grattis! För burpeechallengen är väl avklarad nu? Eller ska du fortsätta upp till 1000? :)

    SvaraRadera
  4. Jo den e slut nu, var nån som tyckte att jag skulle fortsätta resten av tjänstgöringen här... men 100dagar till är jag inte så sugen på ;)

    Ännu en knäpp sak som kan avbockas på listan med saker ;)

    SvaraRadera