tisdag 20 april 2010

Mcghee

WU: CFWU*2 -dips
Hyperextension 2*10
Burpees 25st
Specifik Marklyft uppvärmning

WoD

"McGhee"

Amrap 30min
5 marklyft@125kg
13 pushups
9 Box jumps@60cm

Varv: 14+3 marklyft

Gick fint fram till 7:e varvet, sen helt plötsligt så blev marklyften rätt duktigt tunga, så fick ta det lite lugnare för att garantera mig att hålla formen på ryggen.
För att börja nosa på de där 23 rundorna som presterades i toppen så hade jag nog fått sänka marklyftsvikten till ca 110kg eller snarare kanske 100kg.
Men var en helsikes jädra WoD, ryggen var något stel i ganska direkt anslutning till passet.
Var bra flyt i armhävningarna(obrutet), boxjumps i rätt bra tempo(för det mesta obrutet alternativt 6+3).

Avslutade med massa stretching och 3*10 Hyper extension@3kg

Får säga att ryggen börjar kännas riktigt riktigt bra nu :)

3 kommentarer:

  1. Tycker att den AMRAPEN ser ut att vara ett väldigt bra sätt att bryta ryggen på.
    Nice att du lyckades hålla ryggen och att ryggen känns bra nu!
    Bra jobbat med alla dessa varv också!

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte den såg alldeles underbar ut, men att rejsa marklyften vore så klart helt crazy, det är ändå 30 min man ska hålla på. Bra jobbat!

    SvaraRadera
  3. Helt klar underbar ;)
    Ganska ovant med 30minuters amrap, men har nog sin poäng det med iofs.
    Tackar föresten :P

    SvaraRadera