måndag 28 februari 2011

Pacing...

WU: 1min rodd (280m), Dutch Lowy WU, Burgener WU

SWOD
OHS - Max for day: 80kg 87.5kgF
W-pullup - Max for day: 42.5kg 45F (double overhandgrip)

Metcon
Amrap 20min
6 CTB Pullups
3 Powersnatch@50kg
15 DU
Varv: 14+6,3

OHS: upp till 80kg var det lätt, 87.5kg var svajig i botten, konstig känsla i axeln. Dock ej ont vilket är positivt.
W-pullup: PR på w-pullup pronerat grepp :)

Metcon: Bra flyt framtill 8:e varvet(ca minut 8), fick sänka tempot för att få bra flyt på DU.
Var lite tanken att hålla pulsen nere så att DU inte skulle lida för mycket.
Alla pullups obrutet, rätt brutet på powersnatch, 4 varv av DU brutet resten obrutna.
Överlag: rätt schysst med tanke på träningsvärken i benen och stelheten i ryggen inför passet ;)
Dock så måste jag bli mer tidseffektiv från styrkedelen till Metcon delen, rätt hyfsat idag.
Tidsupplägg:
ca 20min uppvärmning
25min styrka
20min Metcon
+ lite ångest tid innan metcon.....
Ca 5min från metcon slut till ut igenom dörrn.
Varför har jag fortfarande grym ångest inför Amraps??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar