torsdag 17 februari 2011

2 kortisar

WU: 400m rodd, Dutch lowy warmup, PC 60-80kg

Pass 1:
"Guys Gone Wild"
på tid, partionera hur man vill

10 muscleups
10 Powerclean@80kg
40 burpees
Tid: 4:26


Vila ca 10min

Pass 2:
"DoubleHalf Nicole"
Amrap 10min:
200m löpning (ej möjligt att springa, 100 high knee drills per 200m löpning)
10kg viktade pullups

Poängräkning antal chins.
12,6,6,6,6,2
38reps

Pass 1:
Hade kunnat varit smartare på partioneringen på första passet, fler reps inpetat på första varvet.
Det positiva var överaskningen att 80kg powerclean först var tungt på sista repetionen.

Pass 2:
100 high knee drills var en dålig substitut för 200m löpning... bra mycket jobbigare för höft böjarna än vad löpning är... ok... inte ett dåligt substitut utan en annan stimulans om man säger så ;)

Första helt klart rolig, andra mest smärtsam i benen

6 kommentarer:

  1. bra tid! Hur delade du upp passet?

    SvaraRadera
  2. Tja var mer 2 metcons efter varandra, 1 pass med 2 metcons med 10min vila mellan.

    SvaraRadera
  3. Tänkte mer på pass 1, hur du delade upp repsen?

    SvaraRadera
  4. Sorry seg i huvudet efter 1h växlande mellan ångbastu, kall pool och bubbel pool ;)

    Passet såg ut så här reps väg:
    12 burpees, 3 MU, 3 powerclean, 13 burpees, 3 MU, 4 powerclean, 15 burpees 2+2 MU, 3 powerclean

    Tanken var att göra lagom många (aka bli av med några utan att det var jobbigt) utan att få för hög puls i början av passet och sedan pacea igenom MU och powerclean.

    Nu iefterhand så hade det varit bättre med typ 15 burpees, 5 MU, 3-4 pc och nedåt med repen, svårt att peta ihop fler än 2 MU på raken när pulsen stack iväg.
    Nu ieftermiddag hand så hade det varit smartare med typ 5 MU, 15

    SvaraRadera
  5. Ok, jag hade tänkt att testa den faktiskt, tror jag kommer avverka chipper-style fast med PC före MU.

    SvaraRadera
  6. Jo, funderar på det om det blir att man gör om den.
    Dock tror jag för min egen skull att averka några burpees allra förs,t skönt för psyket.
    Peta av typ 10 och sedan ha 30 kvar, 10 påverkar inget i början men gör väldigt mycket på slutet.

    SvaraRadera