söndag 27 februari 2011

Åter efter typ en vilovecka

Mör efter förra söndagens träningspass så bestämde att en vilovecka vore bra.
Blev ett par dagar där jag började kl 5 på jobbet, mindre sömn, 1 avlastningspass med c&J(stång samt log), simmning.
Överlag nice även om att det inte riktigt kändes som en vilovecka pga långa dagar på jobbet.

SWOD

  • Snatch: Max for day – Filma 72.5kg PR
Vart var axlarna på rycken??

Ganska skakiga knän...

WOD

Filma detta moment tack.

”Paleo Challenge #7″

  1. Start and Finish with a 250m Row (Sub 25 SDLHP@32kg)
  2. In Between, 10/20/10 of:
  • Body Weight Back Squats
  • Russian KBS @ 32/24 kg (ögonhöjd på svingarna)
  • Tid: 7:28
Helt klart rakt in i väggen, tog tvärstopp på sista SDLHP....

2 kommentarer:

  1. Grattis till rycket, nice att bli bra på ryck genom att inte köra dem samt att få ont i axeln :)

    Jag blev faktiskt förvånad över att du inte tog min tid på utmaning #7, jag hade dig som favorittippad! En jävel på böj och lättare i kroppen än mig!
    Du inledde dock väldigt hårt med de första 25 sdhP, tog typ 35 sek!

    SvaraRadera
  2. Jo, rycket kändes riktigt bra :)

    Var lite orolig för SDLHP, får säga att jag hade föredragit 250m rodd på slutet... hade gått fortare isåfall ;)
    Funkade ju fint fram tillsdess... jaja, kanske lite metcon bränna efter en vilovecka med en grym cheat i fredags och kanske inte det nyttigaste i matväg på lördagen ;)

    SvaraRadera