onsdag 31 augusti 2011

Backsquat form?

Tisdag:

Jerk 1RM på 15min 90kg
2*1rep@90kg 81kg

WoD:

"Nate"
2MU
4HSPU
8KBS@32kg
15varv+2,1

Helt klart jobbigast med HSPU, MU rent av lätta, KBS bara att svinga på ... dock så blev det rätt segt med HSPU rätt snabbt.

Pwod: ca 2h senare
KB press GSLP 5,5,5+ 16kg 8reps

Onsdag:

Seated boxjumps max på 8min 116cm
3*85% 101cm
Box ca 30cm

GSLP HBBS 5,5,5+@110kg 8rep

Något skumt, öm i vänster knät, svårt att hitta position samt det känns allmänt tungt.


Tips och trix hur det ska lösas på bästa set tas gärna emot.
Har börjat att köra Foamroller på bland annat benen, och är helt klart ömmare på vänster ben.

Wod:
Amrap 8min
3 powersnatch@60kg
6 DL
9 Lateral burpees
3varv+1 powersnatch

Pwod
Pistols 5,5,5+ vänster det svaga 20rep på sista setet.
3*10rep Semistraight legged DL ståendes på SJ-pall@60kg

Powersnatch, 60kg ruskigt tungt för min del.

Pistols, fokus på vänsterbenet.
Kändes riktigt bra, kan nog vara en bra övning för knät.

5 kommentarer:

  1. Hmm, svårt att se ur den vinkeln. Det lilla jag ser är att du inte klarar att hålla ut vänster knä lika bra när du går ned i böjen, samt att bägge knäna fladdrar väldigt mycket öht.

    Nice boxhopp, du tog just ifrån mig mitt argument att jag har svårt att hoppa högt då jag inte är så lång :)

    SvaraRadera
  2. Varför postar du inte på sidan btw?

    SvaraRadera
  3. Jodå fladder finns, undra hur man ska fixa det.
    Har insett att musklerna på utsidan av vänster lår och rumpa är tajta så är något att arbeta med.


    Har inte riktigt kommit dit, försöker hinna med att posta i tid här just nu känns det som, men ska nog börja. Kul att titta på sidan för att se hur illa det har gått för en;)

    SvaraRadera
  4. Bredda marken med fötterna är ju en lvl 1 que! Tycker det funkar för att få stabila knän, beror på vikt naturligtvis.

    Pistoler tar mkt på knäna om man inte kan aktivera baksidan, vilket jag själv tycker är svårt, men det fixar säkert du. Lägga till en del kontrollerade utfallsteg/bss kan ju vara en idé.

    SvaraRadera
  5. jodå bredda marken minns jag ;)
    Mycket foamrolling så känns det som jag iallafall kan få lite press utåt i övningen.

    Pistoler, känns lustigt nog mer som en rehab övning än något annat för mig.

    SvaraRadera