söndag 12 september 2010

Severin

WU: lite mobility drills, 1 varv CFWU, samt ca 500m löpning

"Severin"

50 Strict Pull-ups
100 Push-ups, release hands from floor at the bottom
Run 5K( ca 5.1km)

If you've got a twenty pound vest or body armor, wear it.(Kroppsskydd 94K@9.25kg)

Tid: 41:42.3

Hade nog kunnat varit lite smartare under passet och fått ned tiden till under 40, men det är lätt att vara efterklok ;)
Första gången någonsin jag sprungit 5km med kroppsskydd på, kortare intervaller har det blivit men inte så långt.

Rätt intressant iaktagelse under och efter passet, för några år sedan så ådrog jag mig "löparknä" på båda knäna, 3-5km var max jag kunnde springa. Men då var det total stopp för löpning under ett par dagar pågrund av värk.
Idag sprang jag 5km i Vibrams på blandad terräng bestående av asfalt och packad grus, med kroppsskydd.
Inga som helst känningar i knäna eller någon annanstans(ja förutom den kommande träningsvärken).

Ganska nöjd med min insats för den här morgonen :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar