torsdag 14 januari 2010

sort of unbroken...

Skraltig kropp så det blev bara ena delen av en OPT dag.

WU: 500m rodd@ 1:58
Pushpress/burpees/boxjumps



5 sets for total working time:
15 unbroken push press - 95#/65#
10 burpees
25 unbroken box jumps - 20"/14"
rest 2 min

1: 1:30
2: 1:48
3: 2:50 Brutna Boxjumps
4: 3:18 Brutna PP/BJ
5: 3:28 Brutna PP/BJ

Nedvärmning, MD+ 4*10 hug the twinkie

Första 2 varven gick väl rätt hyfsat.. sen var det en krasch landning.
Har en skada i ryggen som poppade upp ännu en gång, så får bli ett par lugnare dagar nu fram till inryck.
Någonting mellan ett av "fingrarna" till ryggraden som är överansträngt/sned dragit eller vad det nu var... finns tydligen små leder och muskel fingrar där ute med... ja du Tasse, vad det var för någonting jag har det har jag inte riktigt fattat tror jag ;)
Nej men lugnare får man ta det iallafall.

BTW... OPT:s FFS du kan det där med att bryta ned folk mentalt....

2 kommentarer:

  1. "Någonting mellan ett av "fingrarna" till ryggraden som är överansträngt/sned dragit eller vad det nu var..."

    Härlig anatomisk förklaring!
    Anna ta det lugnt med honom!! :)

    Jag tror att rtt miljöbyte till en kossovoalbansk omgivning kommer göra susen!!
    Jag är lite gammaldags..kan inte med det där med blogg, sms och mail. Jag förvänar mig handskrivna brev med posten!

    SvaraRadera