onsdag 9 mars 2011

Tadaa

Söndag:

2 powersnatch on the minute for 10min: 50kg


WoD:
Paleo Challenge #8
3 Rounds
8 strict L-pullups
6/6 Alternation TTB/TTE
16 GHD situps
20 Burpee jumps

Tid: 13:34

Drösvis med extra reps första varvet, och antagligen inte helt hundra på resten heller.
Film kommer när jag får över filmen till datorn.

Måndag:
Efter en nästan 14h arbetsdag, varav ca 10h i bil så stod Fran på schemat.

21-15-9
Thrusters 42.5kg
Pullups
Tid: 4:02

Surt, dock så var första varvet thrusters obrutet vilket var något jag inte gjort innan.
Så borde nog kunna få ner tiden ordentligt, och eventuellt med en någorlunda fräschare kropp så kanske det går ;)

Onsdag:

Deadlift: Max For Day: 190kg PR

WoD:
1 Round Cindy
1 C&J@70kg
1 R Cindy
2 C&J
1 R Cindy
3 C&J
.
.
10 C&J

Time Cap 20min
8+5,10,15+1

Kanska stor paus i mitten av en kille på gymmet som tyckte att jag inte skulle droppa vikterna.
Eleiko stång, eleiko bumpers och inte olympiska lyft?
Dock så var det lite väl mycket full drop, vilket kan vara ett problem, rätt högt ljud, ger honom ett viss poäng i det hela.
Metcon koma mitt i så hade nog inte riktigt koll hur jag hanterade det hela.
Men men hade nog inte varit någon större skillnad, benen dog... segast var nästan airsquats i pausen.

Gott med ett PR i mark, dock rätt oväntat... kanske ska börja fundera på styrkelyftning istället för CrossFit.
Undra hur mycket man hade fått upp utan all löpning och dylikt som hamnar i programmeringen.

4 kommentarer:

  1. PR igen, grattis!..japp dags att fundera på styrkelyft karriär :) du har rätta längden och börjar ligga på schyssta vikter nu..

    SvaraRadera
  2. Jo, kanske... dock så är det fortfarande lockande med ideén att tävla i styrkelyft på en lördag och sedan köra ett 10km+ lopp på lördagen och se hur man ligger till med dom som tävlar enbart för en sak.

    SvaraRadera
  3. Nice,snart flera hundra kilo :)

    Du är en hårding som kör annie någon dag efter utmaning #8, kändes den inte i magen eller?

    SvaraRadera
  4. Jodå den kändes men magen är en svaghet som ska pinas ;)
    Fanns inga känningar i magen innan Annie, dock så kändes det av rätt bra under passet.

    SvaraRadera