onsdag 31 oktober 2012

Frontline...


En liten summering av en riktigt bra helg.
Jag och Henrik tävlade i Crossfit tävlingen Frontline i Malmö.

Hade hoppats att få vara med till första cuten, men det gick betydligt bättre än så.
Vi slutade 4:a totalt i vår grupp.

Söndag:

EVENT 4

3 ROUNDS:
  • 24 T2R
  • 18 Pistol
  • 12 Snatch 60/50/40/30
  • 10/4/4 Muscle up/10 pull up
Time: 8:15
Placering: 1
Totalt: 6:a

Eventet presenterades 07:30 på morgonen och vårat heat skulle börja ca 9, ganska exalterad inför eventet då det finns saker som vi båda är bekväma med.
Uppdelningen efter vad som vi trodde skulle funka bäst.
Jag: några T through Rings, pistols, ca 1/3 av snatcharna samt MU.
Henke: de flesta toes through rings samt 2/3 av snatcharna.

Några reps bortdömda av T2R samt ca 4 snatchar, annars riktigt bra flöt där vi avslutade eventet nästan en minut innan 2:an.
Helt klart ett pass som passade oss perfekt :)

EVENT 5

  • Inside 6 min find 1 rep max Jerk
  • Inside 4 min find max rope climb
105/100=205kg
7/4=11 ropeclimbs
Placering: 5.1=6:a
               5.2=9:a
Totalt: 6:a
Ett bra event där vi båda gjorde PR på jerk.
Henke +9kg, jag +5kg.
Sedan ett gäng ropeclimbs, ropeclimbs kunde gått bättre men helt klart fick vi ihop fler än väntat.

EVENT 6

4 ROUNDS:
  • 50 D.U/50 D.U
  • 5/5 m Handstand walk (6 Burpees as buyout for team mate)
  • 4 Marklyft 170/150/105/90kg
Timecap: 12min
3R+55 DU 
Placering: 4:a
Totalt: 4:a
Här knde det gå hur som helst, hopprepet samma kassa rep som på lördagen dock var man tvungen att göra 50 var.
Här stötte vi på patrull då Henke inte kan gå på händer eller lyfta 150kg.
Han fick dra igenom sina DU så fort som möjligt så jag kunde få tid att gå på händerna och göra marklyften.
Gick bättre än väntat, började snubbla som attans på repet under 3:e och 4:e rundan.
Att Henke sa att han inte var bra på att hoppa rep syntes det inte av alls... snabb som satan med ett kasst hopprep.
Vi fick behålla 4:e platsen vilket var skönt.

EVENT 7 – FINAL EVENT

On the minute Perform alternating C&J+KBS and MU+KBS.
KBS reps will increase as the WOD goes on.
Timecap: 14:00

Men Beginner
  • 4C&J / 4 M.U – 70 KG
  • KBS 6-6-8-8-10-10-12-12-14-14-16-16-18-18 – 32 kg
Got to minute 10, 4MU+2KBswings
Placering: 4:a
Totalt: 4:a

Sista eventet

Ett riktigt jobbigt event där vi delade upp det där Henke körde de första C&J och jag körde MU, och han stod för swingarna.
Efter ett tag så blev det att han körde fler swingar och jag började ta över C&J och MU.
Fasiken vad swingar tar kål på en igentligen... vi borde ha räknat ut det.
Ramlade ut pga att vi missade vad vi skulle köra, vilket drog bort för mycket tid ifrån swingarna i slutet.
Jädra miss, men hade antagligen bara kommit en vända till. blev riktigt svårt att hänga med.

Riktigt kul helg och får säga att det var helt över förväntan, tack henke för ett riktigt bra samarbete!
Du har fanimig inget stopp någonstans.. nästa gång vinner vi ;)

Onsdag:
Nu har jag smygstartat träningen, kroppen är fortfarande småtrött, framförallt axlar och rygg.
Men det är på bättringsväg, mest rädd om händerna pga såren efter sista eventets MU.

Idag blev det: öva DU, handstående och sedan
On the minute for 12min
4 powerclean@60kg
5 Boxhopp@70cm
varje varv gjord på ca 19sek.

Skulle ha varit burpeeboxjumps men axlarna får vila nåndag till ;)
Mest för att få lite fart i kroppen och få röra på mig igen.


Tack hela gänget från CF helsingborg för stödet i helgen, sjukt bra gäng ni är!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar