onsdag 3 oktober 2012

Team samt box träning

Dålig bloggning pga mest lathet och lite andra prioriteringar. Men skärpning på det.

Idag lite träning och sedan en ögon operation imorrn men hoppas att jag ska kunna blogga igen på lördag iallafall.

 

Dagens träning:

Team wod med Henrik(lite prep inför frontline)

Amrap 10min:

3 hspu

6 burpees

9 backsquats@40kg

Ena kör ett varv när den andre vilar.

Totalt: 12 varv+2hspu

 

Ganska bra flåsigt pass, kul att köra med Henrik.

Vi behöver öva lite på kommunikationen samt ha klart för oss vilka svagheter vi har.

Riktigt sweet!!

 

Sedan lite uppehåll för coaching av rx passet i boxen.

 

Hoppade in i 18:00 passet i boxen, där blev det:

5*5 Marklyft @140kg

5*5 Bend over rows @75kg

2set strikta pullups, 16+9

 

På minuten i 10min av:

4 hspu(3cm+)

8 kbswings@24kg

 

Efter sista kbswingen på sista varvet 20 burpees.

 

Mest missnöjd med pullupsen.. Borde helt klart ha fler där, lustigt hur det kan sjunka när man inte gör något så ofta.

Woden: hspu lätta till 6e varvet, sedan ubrutna i mindre set, behöver arbeta på bålstabiliteten... Svankar för mycket när jag pressar ut.

Annars ganska nöjd, full fart under dagen där jag inte direkt fått gjort det jag tänkt men ändå riktigt mycket.

 

Tack Toni för passet, riktigt kul

Kul med lite nya ansikten på passet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar