söndag 7 oktober 2012

Massa burpees m.m

Blev ingen ögon operation, vilket ledde till träning på fredagas kvällen.

Open box på CF Helsingborg med efter häng beståendes av dokumentären "northern spirit"

Bra dokumentär om än lite lite material, men känns som det skulle komma fler.

 

A)Var 30s i 4min

1 powersnatch + 1 hang squatsnatch@50kg

 

B) var 45s i 6min

1 powerclean + 1 hang clean + 1 pushpress@60kg

 

Wod:

Veckans benchmark i boxen.

"Bradshaw"

10 varv av:

3 hspu

6 deadlift@102.5kg

12 pullups

24 DU

Tid: 15:01

 

Wod2:

5RFT:

1 MU

3 clean and jerk@60kg

10 wallballs

Tid: 7:34

 

Bradshaw, riktigt jobbig.

Inne på 3:e varvet innan minut 2 var förbi, men där sänkte jag tempot för att inte springa in i väggen.

Missade målet på sub 15 pga att jag bröt ned pullupsen sista varvet, fanns lite extra kvar i tanken efteråt.

 

Söndag:

Åkte upp med ett gäng ifrån Lund för ett pass på CF Helsingborg.

 

20min

Snatchbalance träning: upp till 60kg sedan ner till 50kg för att få upp farten under stången.

 

Jocke hitte-på-pass ;)

5varv av:

3min arbete 1 min vila

10 overhead squat@42.5kg

15 kb swings @24kg

Max rep burpees

 

Sjukt jobbigt på slutet, kände mig knäckt efter 3 varv.. Sedan var det ren slowmotion.

39,29,25,20,22reps burpees.

 

Ja, mental brytning.. Jobbigt men helt klart nyttigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar