lördag 15 januari 2011

Elizabeth

Oerhört seg och omotiverad inför träningen idag, hade en extra vilodag igår pga att jag kände mig hängig, trött m.m.

Wu:
3varv av:
10 pushups
15 air front squats (airsquats med armarna placerade som en frontsquat)
20 Doubleunders

sedan lite MD, samt squatcleans, ringdips och lite försök till peppning (inte alls någon vilja ikroppen)

WoD:
"Elizabeth"
21-15-9
Squatclean 63kg
Ringdips
Tid: 10:17 PR

PR med 33 sek, inte nöjd alls, igentligen... tittade mest på stången och ojade mig för hur tung den där ser ut.

Nu till det positiva, mer på stången än förra gången(+3kg), ringdipsen gick snabbare, samt att jag hade ca 15m mellan stången och ringarna (större transitions tid).
Och inget tryck i kroppen, och ändå ett PR.

2 kommentarer:

  1. varvör 63KG? Rx är väl 61? Det är en horribel tjej och 10 är en bra tid för en liten kille ;)

    SvaraRadera
  2. Tja, RX är närmre 61 än 63kg, 61.23 för att vara exakt.

    2st 20kg bumpers, + 1 st 20.5kg stång... inte till räckligt med vikt alltså läggs det på 2st 1.25kg vikter för att inte vara för lite. ;)
    Ska det vara rätt så ska det, haha.

    Jo, horribel är nog rätt ord, har insett att de flesta gånger jag har kört Elizabeth så får det mig att ifrågasätta varför jag gör det här...

    SvaraRadera