måndag 24 januari 2011

3*800m

10min Muscle-up träning.
varvade, L-MU, strikta, kippade, falsegrip, no-falsegrip samt gjorde ett max test på slutet: 8reps

ganska klent men sådan är man.

WoD:
3R
800m run
2min rest between rounds

1: 3:04.5
2: 3:14.8
3: 3:27.1

Total inklusive 4min vila: 13:47,3

Tja kasst är nog vad man kan säga om det här, nyttigt jodå hur mycket som helst.
Kan nog peta av ett par sekunder här och där om man hade fått springa isfritt ;)

Ganska nice att vara tillbaks på mainsite, väldigt bekymmerslöst.. dock så saknar jag extra lyften.

Ska försöka programmera in mer olympisk lyftning samt mera sprintar för det är något jag behöver, men hur den programmering kommer att bli det har jag ingen aning om, har inte riktigt klurat ut det där med riktigt effektiv programmering ännu.
En styrkebias med wendler har inte varit så jättesvår att göra men är något knöligare med de olympiska lyften samt sprintarna.

Tips?

3 kommentarer:

  1. cathletics funkar bra. vi har ökat hur mycket som helst när vi följer den sajten. varning dock för att det är beroendeframkallande med OLy :)

    jag skalar bort en del från deras program och just nu är vi inne i deras senaste cykel v4.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Har funderat lite på cathletics, har mindre löpning än vad jag behöver (kass och behöver få upp det).
    Men är ett rätt bra alternativ, men försöker lämna en för mycket styrkebias bakom mig, iallafall förbi sectionals nu i vår.
    :)

    SvaraRadera