fredag 21 januari 2011

challenge #2 och lite till

WU: Mobility drills alá dutch lowy ¨5min

Strength:
Squatclean (rep sets T&G)
5-3-3-2-2-2-1-1
65-70-75-80(1)-80-85-90-95

squatclean from charlie Nilsson on Vimeo.



WoD 1:
Davids challenge #2

7R
3 squatclean@70kg
6/6 pistols
9 HSPU
Tid: 14:29

Challenge #2 from charlie Nilsson on Vimeo.



Helt klart svag i HSPU, allt annat gick fint obrutna squatcleans, hyfsad fart på pistols och klen som attans i HSPU...
Knde ha varit bättre på höftutsträckningen i pistols, åtgärdades till WoD 2.
Körde lite stretching rullande på skivstången tagit ifrån Jami Tikkanen, kännde resultatet av det idag, helt klart lättare i botten av knäböjen.

Rest ~45min (handla åka, hem etc.)

WoD 2:

For time:
21 L-pull-ups
20 One legged squats, alternating legs
18 L-pull-ups
16 One legged squats, alternating legs
15 L-pull-ups
12 One legged squats, alternating legs
12 L-pull-ups
8 One legged squats, alternating legs
Tid: 10:03

Alla pullups= pronated, vilket behövs öva på.. tight i latsen på slutet vilket resulterade i några misslyckade pullups.

2 kommentarer:

  1. Men va skumt, av nån anledning missar jag massor av dina poster fast jag kollar Davids lista...
    Rktigt bra jobb på Challengen, och är du galen kompis - en till wod med pistoler!? =)
    Langar självklart upp din video på sidan oxå nu när jag sett den!

    SvaraRadera
  2. Det händer för mig med ibland, verkar inte riktigt hänga med alltid.

    Tja, var ju inte pistolsen som det som var mest jobbigt i något av passen.

    SvaraRadera