lördag 26 januari 2013

Westcoast invititational!!!



Blev lite förändringar i schemat för denna helgen, skulle ha haft nybörjar kurs på CF Lund men, hantverkarna ville ha helgen ostörd ifrån sådant så vi fick ställa in tyvärr.

Dock är det en ny på g i februari :)


Denna helgen så var det första delen i en "Affiliate Cup" på västkusten mellan:

CF Lund

CF Helsingborg

Gjuteriet Crossfit

CF Halmstad

CF Göteborg

Arrangörer för första deltävlingen var CF Helsingborg

CF Lund skickade den här gången 6st tävlande.
Mixar lagen där det är snitt poängen som räknas.



Wod 1: i lag om 2

Amrap 12 min: 
wallballs 
Rodd för kcal 
1 på varje övning, byte när man ville. 


Körde med Robert, ruskigt jobbigt, långt utanför min bekvämlighetszon, Robert är grym på Wallballs!
Tror att jag fått nog av Wallball/rodd kombon igentligen...
4:a 392reps



Wod 2: lag om 3

35 burpees 
35 Thrusters 45/30kg 
35 burpees 
35 power snatch 45/30kg 
35 burpees 
35 shoulder to overhead 
35 burpees 
35 hang squat clean 45/30kg 
35 burpees 
35 Overhead squat 45/30kg 

+10 ca 200m sprint 

1 arbetar på övningen, 1 vilar och 1 springer 



Här hamnade jag i samma lag som Johan Liljeros och Johan Klawitter.
Riktigt kul Wod, vi fick ett riktigt bra flyt, visst några kommunikations missar blev det, men överlag funkade riktigt bra.

1:a tid: 14:25



Wod 3: lag om 3

2min amrap/1min vila 
stations system, vilket innebär gör en station gå vidare till nästa på nästa amrap. 

Rodd för kalorier 
Marklyft 100/70kg 
Pullups 
Clean n jerk 60/42,5kg 
burpee boxjumps 60/50cm 




Kul den här också, dock så blev det riktigt jobbigt efter pullupsen.
Armarna blev helt stumma, tur att johan och johan kunde kötta på C&J då jag gjorde typ 2-3 per gång.
Burpee boxjumps, helt sjukt slut efteråt.... 19reps sista setet, pulsen låg nog någonstans på andravåningen...

1:a 286reps


Tål att upprepas, det här var riktigt kul :)

Och eloge till Johan och Johan som tog första placeringen i alla deras woddar!!

2 kommentarer: