måndag 10 september 2012

RCFFC dag 2

Dag 2 RCFFC Nordic:

 

Vaknade upp med en lite små stel kropp men framför allt en strejkande axel.

Kaffe, bär, yoghurt, ägg, coleslaw, nötter samt mjölk till frukost... Mätt ;)

 

08:00 briefing

Här blev det ett besök igen till naprapaten, sjukt Nice.

Knådade ut axeln så det gick att använda den.

 

Pass 4:

Gick på ca 11:00

2min: 5 försök på att samla ihop så mycket handstående som möjligt.

2min: ett Max rep försök på toes to bar.

4min: en rep Max på Snatch.

Ca 1:01, 26, 65kg

Riktigt kul pass, dock så hade jag inte fått tillbaka kroppen helt från gårdagens prövning samt att jag faktiskt har en erkänt klen mitt sektion.

Handstående gick fint, toes to bar gick det snäppet bättre än väntat :)

Rycket helt klart underkänt, 60-65 helt ok, 70 allt borta. Opps...

Ja trött helt enkelt, får fippla med återhämntningen för att kunna klura till mig en bättre placering till nästa tävling.

 

Slut placering: 54

 

Cut off, där åkte jag ur tävlingen ;)

 

Hängde lite i bakgrunden, pratade med Goa människor.

Helt klart mycket roliga människor med samma nördiga förtjusning för crossfit.

 

Final passen såg riktigt roligt ut, får ta och testa det i närtid.

 

Är trött och seg, länkar lite till vettiga sidor med mer info om tävlingen.

 

RCFFC scores

RCFFC hemsidan

 

Grymt vältränade människor det finns :)

 

Nu är det tillbaka hemåt för återhämntningen och en ny vecka.

Plugg imorrn samt lite pass i boxen :)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar