söndag 1 juli 2012

Min weekend i träning.

On the minute for 10min

1 DL@150kg

5 strikt pullups

 

Wod:

5RFT

5 Frontsquats@60kg

10 ringdips

15 wallballs

Tid: 10:15

 

Lördag:

Återhämtnings dag

Intervaller med hunden, alltså ca 10min löpning varvat med 5min promenad samt endel pratandes med folk på vägen.

Höll på alltsom allt i ca 1h40min.

Låg intensitet..hunden har ju dålig kondis... Det måste ändras.

 

Söndag:

Arbeta upp till ett 1RM, 82.5kg PR

 

Wod:

21-15-9

Marklyft@100kg

Handstandwalk(meter)

Tid: 5:19

 

På morgonennhöll jag i en teamwod på crossfit helsingborg och därefter egen träning under open gym.

Bra jobbat alla som var med, ett pass som snabbt blir riktigt jobbigt, hög volym på kort tid.

Dock lite oroväckande med mycket överbelastningsskador i boxen just nu, alla tycker dock det är kul att träna vilket är riktigt positivt :)

Crossfit är oftast högvolymsträning, vilket kan leda till förslitningar m.m om man inte vilar när kroppen behöver det.

 

Min egna träning:

Varmt i boxen, lätt uppvärmning. Med de senaste tipsen från burgener, junkyard dog, burgener warmup samt skill transfer samt några ryck på 40kg

Sedan, arbeta upp till 1RM snatch, start vikt 50kg.

En miss på 77.5kg men var helt enkelt ofokuserad, alla andra vikter kändes lätta inklusive 82.5kg :)

 

Wod:

Handstandwalks gör typ allt svårare, blev tvungen att bryta marklyften... Vilket jag inte gör så ofta på den vikten.

Kontentan.. En bra dag i boxen.

 

Ben Smith - något att räkna med i årets games.

 

 

2 kommentarer:

  1. Inspirerande läsning som vanligt!

    SvaraRadera
  2. Kul att kunna inspirera lite iallafall, kul att se fler som hittar till CF :)

    SvaraRadera