måndag 6 december 2010

Ohh kettlebell, kettlebell




Ute på resande fot.
Iväg skickad av jobbet, ska dock inte klaga när man får möjligheten att träna på Crossfit boxar landet runt :)
En återkomst till Crossfit Örebro.

Hakade på deras 20:30 kettlebell pass.

Wu: mobility drills, en serie av 40/20 med kbswings, press, enhandssvingar, highpulls, goblet squats, thrusters, kb situps. (tror jag glömde nått)

Teknik:
Kb snatch

Pass:
5varv
30 kb highswings@24kg
1min on
1min off

Om ej 30 swings, resterande i burpees under vilan.

Sista varvet missade jag 2 swings=2 burpees

Cash-out
Tabata snatch@24kg
Alternera hand: 7reps

Gott med variation med träningen.
Mitt andra besök på CF Örebro, helt klart nöjd med dagens pass.
Bra pass lett av Fredrik, vad mer kan man önska sig ;)

Helt klart värt ett besök när ni har krokarna förbi Örebro och är ni lyckligt lottade att bo i dom trakterna så ta er dit :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar