tisdag 20 oktober 2009

Elizabeth/CFT

19/10
"Elizabeth"

21-15-9 reps of:
SquatClean 135 pounds(60kg)
Ring dips

Tid: 11:00


Kass tid... har intalat mig själv för ofta under de senaste passen att det är för jobbigt.. för mycket kvar... jadajadajada... ni fattar... man ska nog kanske peppa sig själv under ett pass istället, brukar flyta på bättre då.


20/10
CrossFit Total

Back squat, 1 rep
1-1-1 120-125-130kg

Shoulder Press, 1 rep
1-1-1 52.5-55-57.5kg(PR)

Deadlift, 1 rep
1-1-1 165-170-175kg(PR)

Total: 362.5kg PR


Med en inställning att det här fixar jag så funkar det bättre ;)
Tangerat PR på Knäböj, djupet kändes riktigt bra, ett par stycken uppvärmningsset med tom stång och med 60kg för att få in tekniken.
PR på press, tungt men upp gick det ;)
PR på marklyft, antagligen rena grottlyftet men upp kom den, ryggen känns bra nu efteråt så inget fel lyft iallafall :)

CFT mål=800pounds
Idag=799,176pounds

Ack så nära ;)

Var sugen på att testa mer vikt på knäböj och mark men då hade det inte fått vara med i totalen.. så då var det lika bra att gå hem med de sista repen som bra rep istället för tappade.


Fick en funderare av Anna igår... hon frågade ganska direkt efter Elizabeth om jag fortfarande tyckte att det var kul att träna CrossFit.
Blev helt tom i skallen och det första jag tänkte på var Nej... Men har funderat lite på det idag och bestämmde mig för att köra totalen som det stod på schemat.. om jag kännde för det och om jag tyckte att det kunde vara kul.

Resultaten ser man ovanför...

6 kommentarer:

  1. Stark CFT, extra imponerande att du fick till den dagen efter Elizabeth(vilken jag tycker du fick en bra tid på också) då det passet så gott som påverkar allt!
    175 kg i DL skulle inte vara fel, vad är det för hemlighet du sitter på?

    SvaraRadera
  2. Dra utav bara h****te ;)

    Har samma funderingar kring dina pressar.

    Ne men, har kört mycket teknik på clean och mark rätt nyligen.
    Jag var för högt med baken vid start och har börjat få ned den lite, dom var lite som stelbenta marklyft ett tag.

    SvaraRadera
  3. Pressar har aldrig varit något problem för mig, det enda som jag kan komma på som har hjält dem lite på senaste är att vara ännu snabbare in mellan armarna med överkropp och huvud.

    Hoppas att någon ska upptäcka något fundamental fel i min marklyft-teknik något i stil med "Alltså du måste faktiskt hålla i stången med bägge händerna när du marklyfter" ;)

    Jag får väl helt enkelt nöta nöta!

    SvaraRadera
  4. Haha, jo något sådant hade jag också hoppats på.
    Men lägg upp en film när du gör mark i lite olika vikter så kan du få lite konstruktiv kritik.

    några på lätt vikt och någon på lite tyngre.

    Lättare att veta vad i din teknik som inte riktigt funkar.

    Ska ha det i åtanke med huvudet in snabber mellan armarna.

    SvaraRadera
  5. Äh, det är ju bara att dra juh - Uppsalamodellen :-)

    SvaraRadera
  6. Haha, just det, det var den som gjorde att jag fick hybris och höjde från 170 till 182.5 igår ;) Nä skämt å sido så har jag väl ganska nyligen upptäckt grislyftet. Funkar ganska bra faktiskt.

    SvaraRadera