onsdag 14 oktober 2009

Bear Complex


En liten liten björn

“The Bear Complex”
7 sets of the following sequence:
Power Clean
Front Squat
Push Press
Back Squat
Push Press

Complete 5 rounds. Rest as needed between rounds. Go for max load.

Rules: No resting on the ground (even to re-grip)
Jerking is allowed.
Can’t receive the clean in a squat and then directly overhead…must stand first, then front squat.

1:30kg
2:35kg
3:45kg
4:50kg(5)
5:50kg


Första gången, var rätt intressant.... dock så missade jag det där att man fick köra jerk... hade för mig att man inte fick det ;)
Den här är nog mer mentalt jobbigt än fysiskt... därav den låga vikten...

Bänkpress
5-5-5
70kg-77.5kg-80kg(2)

Är riktigt svag i bänk, borde nog göra det oftare än vad jag gör.

Till något mer positivt, fick bekräftelse på anmälan till Eleiko Scandinavian CrossFit Challenge.
Så nu gäller det att få ut det sista av sjukdomen ur kroppen, så man iallafall överlever eventet ;)

3 kommentarer:

  1. Jag har slarvat bort din adress, kan du maila mig?

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. haha provade att köra den idag missade helt att vikterna skulle höjas så gjorde den på 50 kg hela vägen och är nog inte den vassaste croffitaren iheller 9.33 tog det och en helt slut jag hehe =)

    SvaraRadera