söndag 1 november 2009

Scandinavian CrossFit Challenge Dag 2

en tidig söndags morgon, vaknade för andra gången vid 06:00 för att börja resan mot halmstad 06:45.

Startade i första heatet av eventet deadlift/squat

Event 4
4min: arbeta sig upp till 1rep max marklyft
4min: max rep airsquats

Marklyft: 170kg
Squats: 159
Totalt: 329

Placering: 9 av 18

Total placering: 16 av 18

definitivt vet vilket som är min största svaghet... ;)
Tack Martin och Mads för den här sparken i arslet :P


10:30 vad det dags för finalen för topp 3, männen var först ut

AMRAP 12min av:
5 squatclean 60kg/40kg(kvinnor)
7 Boxhopp 80/50
9 burpees


Toppen fick mellan 9-7 rundor.

Kvinnor startade strax efter, vilket innebar 7-6 rundor(nästan 8)

Starka heat!!!

resultaten finns på CrossFit Nordic


Körde hem och hade bestämt mig redan innan att jag skulle köra final passet efter tävlingen(om jag kunde lyfta vikterna m.m)

Vid 13:15 så hamnade jag på TC och värmde upp och drog igång.

AMRAP 12 min
Resultat: 6varv+4

Blev riktigt segt på slutet.

En riktigt nice helg närmar sig slutet och man är riktigt sleten.

har ett gäng bilder som ska upp och minst 2h film som ska redigeras... borde få ut något av det ;)

Nu så är det slöande hemma som gäller

6 kommentarer:

  1. Jasså, det var 1 mile och inte 1 km löpning. Bra jobbat, starkt att fixa 170 i mark på den korta tiden.

    SvaraRadera
  2. tja, deras förklaring var att man skulle se det som en distans som skulle avverkas istället för 1km.
    nånstans mellan 1.6 till 2km var det nog ;)

    SvaraRadera
  3. Imponerande insats Charlie! Kul helg:) Mera sånt eller hur? Vi ses!

    Mvh Jenny

    SvaraRadera
  4. Riktigt kul helg, alltid lika intressant att få spö ;)
    Lika stark insats från din sida som vanligt.

    Vi synes

    /Charlie

    SvaraRadera