torsdag 26 november 2009

Pressande problem och utfall

Onsdag 25/11

Press
1-1-1-1-1
52.5-55-57.5X-57.5kgX-57-5kgX

Pushpress
3-3-3-3-3
60-65-70-75-80(1rep)

Pushjerk
5-5-5-5-5
65-70-75(3rep)-------hade bråttom tiden tog slut.

Ingevidare dag på gymmet, dock så är både 3rep PP på 75kg PR samt en rep 80.


Torsdag 26/11

Lite ringar:
W-MU 1-1-1-1 5-10-15X-15X (nästan, svårt att få över armbågarna i transitionen)

6 strikta muscle-ups PR

Mature support 3*20 sec (ringar utvända)

WoD

400m walking lunges
Tid: 15:52

Var noga med alla reps, alla reps som knät inte nuddade backen var inte godkänd eller när jag "stödde" mig med armarna på låren.
Blev en hel hög som man var tvungen att backa och göra om, men trots tröttheten på slutet så slutade man "fuska"
Burpee/backsquat och denna på samma vecka ;)

Oroshärd

Under min lilla tid i CrossFit världen har man snappat upp information från många olika kända namn såsom Burgener, Rippetoe, Tucker m.m
Alla har sina egna specaliteter, men många har att göra direkt med vad man pysslar med i gymmet.
Styrkelyft, olympiska lyft, gymnastiska övningar, löpning m.m

När jag började träna mer så blev man mer intresserad av vad man stoppar i sig, allt för att veta vad det är för bränsle och vilken blandning som man funkar bäst på.
Min egen historia, körde rätt strikt Zone med början av av 2008, vilket gjorde att jag fick riktigt bra resultat.
Från en 10:40 Fran med huvudvärk och illamående i 2 dagar till en på ca 5-5:30 med de ca 10-20min av olust som kommer efteråt.
110kg marklyft till 165kg på ca 2.5mån samt tappa ca 2.5cm runt midjan allt med en kroppsvikt på ca 66kg.

Bra med tanke på min okunskap med "riktig" styrketräning innan CrossFit.

Men i min sökan efter ett enklare och kanske bättre synsätt på kost så är Robb Wolf en favorit, vilket har fått upp mina ögon på det här:
Robb Wolf del 1
Robb Wolf Del 2
Greg Everett on The Black Box Summit

En stor röra...
Försöker CrossFit Inc styra mer och nu när det stora CrossFit skeppet blir allt större och större?
Stämmer det här så ser det mer ut som en det är enhel del panik i HQ när skeppet verkar gå på autopilot med allt fler och många riktigt bra Affiliates runt omkring i världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar