söndag 24 februari 2013

Westcoast invitational del 2

Vi från Crossfit Lund åkte upp till Crossfit Gothenburg för deltävling 2 i westcoastinvitational.

WOD 1

In teams of 3 (or 4), for time of:
  • 100 shuttle run (15 m?)
  • 100 toes though rings
  • 100 inverted burpee
  • 100 pull-ups
  • 100 hand release push-up
Resultat: 3 reps kvar vid timecap :(

WOD 2

6 min AMRAP:
  • 6 power snatch 50/35 kg
  • 6 burpee box jump
Resultat: 5v+2 powersnatch
Hoppade tills jag blev blå... tydligen bokstavligen talat fick jag höra.
Helt klart underprestations normal prestations nivå...

WOD 3

In teams of 2 (or 3):
  • 1: For as long as team can: dead hand - time cap 120 sec
  • Rest 30 sec
  • 2: For as long as team can: handstand (against wall) - time cap 120 sec
  • Rest 30 sec
  • 3: Accumulate total weight of:
  • 2 min: front squats
    2 min: overhead squats
    2 min: back squats
 Resultat: helt ok wod, dock så visar det sig att jag är kass på statiskt stående på händer.
Min del av böjande var OHS, fick in 38reps på 40kg, ganska ok men inte nöjd där heller.

Kontentan av tävlingen:
Sjukt imponerad av mina medtävlare.
Highligtsen är kommer nog mest ifrån Anna källqvist.
3v in i Crossfit tycker hon att det verkar kul med tävling och vill hänga på, ingen aning hur tävlingar går till så kör hon på riktigt bra.

Crossfit Lunds tävlingsgäng

Nästa tävling håller vi (Crossfit Lund) i, så kom till boxen den 29:e mars och titta :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar