söndag 28 april 2013

Westcoast invitational part 4

Oplanerad lag tävlinginsats i Crossfit Lunds färger hos Crossfit Halmstad under lördagen

Deltävling 4:a av 5 mellan Crossfit Lund, Crossfit Helsingborg, Crossfit Halmstad, Gjuteriet Crossfit och Crossfit Göteborg.

Riktigt kul tävling!!
Mina lagkamrater ifrån Lund:
Anna Källqvist
Joakim Persson
Joanne
Daniel Lundberg
Robert von Sievers
Johan Liljeros

Wod1
Hela laget samtidigt

Amrap 12min
Putta/dra 20ton lastbil
Välta däck
Resultat: 12vändor + 27m
Placering: 4
Wod2
Hela laget samtidigt

"Halmstad Gris chipper"
5min amrap burpeeboxjumps
5min amrap powerjumps
5min amrap shoulder to overhead
5min amrap toes to bar

hållandes i en kedja, om kedjan släpps ner under hakan eller om man inte håller 2 händer på kedjan = 10 burpees per person i laget.

Resultat: 556 reps
Placering: 4

wod 3 (hos eleiko)
Hela laget
60min 1RM ground to overhead
Resultat: 110kg (personligt PR)
Placering: 1

Total placering: 3

Gjuteriet vann med stor stil, tätt följt av helsingborg.
Bra kämpat!
Roliga woddar, inte var dag man flyttar en 20tons lastbil.
Otroligt bra insats från mina lagkamrater, dock missnöjd med min egen insats på de 2 första woddarna.
Time to step it up!

Stort tack till CF halmstad och Eleiko för tävlingen, jag glömmer lätt hur kul det är när man väl är på plats!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar