lördag 20 april 2013

Tyngdlyftning/Crossfit

Fullt ös i livet som vanligt, kommer nog fortsätta såhär ett bra tag till så är väl lika bra dags att vänja sig.

Skolan är i full fart med sista plugg perioden nu innan tentorna i slutet av Maj samt att Boxen är i rullning.

För att hålla huvudet uppe ur sanden samt kunna nå mina kortsiktiga mål så har jag hoppat på en kortare Tyngdlyftningscykel ifrån Cathalyst Athletics.
6V tyngdlyftning med lite kortare metcons, är just nu inne på andra veckan och det känns bra.
Schemat överlag är träning Mån-Tors och Lördag, Vila Fredag och Söndag.
Tillåter mig själv att göra någon extra liten kul Wod på lördagar efter mitt ordinarie lyft schema om jag känner för det.
Mycket kvalitativa lyft ska det bli under de veckor jag nu kör.

Rapport kommer efteråt hur det artat sig, dock verkar det arta sig rätt bra redan nu.
2V in och PR i ryck, stöt, backsquat och frontsquat.
Nu så ska man väl hoppas att pressarna artar sig också.

Boxen efter stängning, lugnt och trevligt om än lite väl tomt ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar